keskiviikko 3. elokuuta 2016

Hiljaiseloa

Tämä on toinen postaukseni tänä vuonna. Se  kuvaa hyvin tätä kuluvaa vuottani. Yleensä kirjoitan tänne innostuksen vallassa, kun minulla on ollut tarve saada ajatukseni julki. Tänä vuonna sellaisia hetkiä ei ole ollut ennen kuin vasta toukokuun lopulla, jolloin kirjoitin oppilaideni kielitaidosta.

Tähän vuoteen on mahtunut monenlaista normaaliin elämään kuuluvaa vastoinkäymistä. Olen järjestellyt ikääntyneiden vanhempieni asioita, perhepiirissä on ollut sairautta enkä ole itsekään fyysisiltä vaivoilta välttynyt. Sekin on normaalia, kun ikää alkaa kertyä. On opittava arvioimaan omaa jaksamistaan. Siksi esimerkiksi luovuin kokonaan iltaopetuksesta, jota olen tavallaan harrastanut koko työssäoloaikani.

Tähän vuoteen on mahtunut myös paljon mukavia asioita. Nuorin poikani pääsi heinäkuussa ripille, keskimmäinen poikani pääsi opiskelemaan haluamaansa lukioon ja minäkin aloittelen opinnot Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Tarkoituksenani on pätevöityä sanataiteen opettajaksi.

Ylivoimaisesti parasta tässä vuodessa on ollut kuitenkin se, että minulla on ollut aikaa lukea ja kuunnella kirjoja. Olen tähän mennessä lukenut / kuunnellut 60 teosta. Tavoitteenani on saada sadan teoksen raja rikki.

Viikon päästä alkavat työt. Millaisia ajatuksia uusi lukuvuosi herättää, siihen palaan seuraavassa postauksessani. Nyt vielä nautin kesätunnelmista, leivon raparperipiirakan, pakkaan tavarat ja lähden kesämökille ainakin yhdeksi yöksi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti